Hjelp med innlogging, nettkurs eller spørsmål om medlemskapet?

Her finner du svar på vanlige spørsmål!

skattebetalerforeningen

Nettkurs

Jeg har ikke fått kursbevis

Det kan være flere grunner til dette. En vanlig grunn er at vi ikke har registrert din betaling. Det kan også være at dette er sendt til eposten din, men havnet i spamfilteret. Har du spørsmål, send oss melding på kurs@skatt.no

Jeg finner ikke nettkurset jeg har kjøpt – hva gjør jeg?

Innlogging til nettkurset finner du under hvert enkelt kurs. Se liste over kurs på www.skatt.no/kurs. Hvis du har registrert deg fra før legger du inn eposten du har brukt og mobilnummeret (uten +47 foran). Da får du en engangskode som du skal bruke. Inne i kursportalen har du tilgang til alle kurs du har kjøpt hos oss og som fortsatt er gyldige.

Jeg har logget inn på Min side og finner ikke nettkursene mine

Nettkursoversikten ligger hos vår samarbeidspartner. For å komme inn på den portalen logger du på et av kursene dine. Se mer under forrige punkt.

Nettkurset eller sekvensen merkes ikke som fullført

Ved avspilling av nettkurs lagres progresjonen i videoen hvert 30. sekund. Anbefalingen er å logge ut av nettkursløsningen, lukke nettleseren, logge inn på nytt og så gjenoppta nettkurset. Du må kanskje besvare kontrollspørsmål på nytt.

Videoavspillingen stopper opp

Dersom du benytter Internet Explorer med Windows 10 og har avspillingsproblemer, er den raskeste måten å fikse det på å installere en mer moderne nettleser som Firefox eller Google Chrome. De har langt bedre støtte for moderne HTML5 videoavspilling.

Tynnklientløsninger som Citrix er også kjent for å kunne få avspillingsproblemer grunnet hvordan videoavspilling og brukersesjoner håndteres der.

Hvis det er problemer som ikke løses på de to forrige måtene, hva gjør jeg da?

Forsøk å tømme mellomlagret data og cookies fra nettleseren du benytter. Dette hjelper for å fjerne gamle data lagret i nettleseren og kan bidra til at innlogging og sesjonshåndtering fungerer etterpå.

  • Google Chrome https://support.google.com/accounts/answer/32050
  • Firefox https://support.mozilla.org/en-US/kb/how-clear-firefox-cache
  • Internet Explorer https://support.microsoft.com/nb-no/help/17438/windows-internet-explorer-view-delete-browsing-history
  • Safari (Mac) https://support.apple.com/guide/safari/clear-your-browsing-history-sfri47acf5d6/mac

Jeg mottar ikke SMS med passord

Dersom kursinnloggingen benytter autentisering med SMS og brukernavn på epost må du passe på å ikke skrive inn landskode i feltet for mobilnr. La valget for land stå på norsk flagg dersom du har norsk abonnement, uansett hvilket land du befinner deg i. Du trenger kun endre land før du taster inn mobilnr. dersom du har et utenlands mobilabonnement.

 

Spørsmål om medlemskap og/eller faktura

Jeg skal melde meg ut av Skattebetalerforeningen. Hvordan gjør jeg det?

Send epost til medlem@skatt.no, eller fyll inn skjema for utmelding du finner her. Saken vil da bli loggført og registrert hos oss. Du kan se bort fra fakturaen du har mottatt.  Du vil motta en kreditnota på nyåret. Dette er en bekreftelse på din oppsigelse.

Hvordan kommer jeg inn på «Min side»?

Logg deg på med epost eller eget valgt brukernavn. Har du glemt passordet kan du be om nytt. Får du feilmelding, kontakt oss på medlem@skatt.no

Jeg vil melde adresseendring – hvor gjør jeg det?

Logg deg på «Min side» og registrer endringene der. Du kan også sende en epost til medlem@skatt.no – da vil vi registrere dette for deg

Jeg vil ha fakturakopi eller har andre spørsmål om fakturaen jeg har fått

Send henvendelse til medlem@skatt.no Legg gjerne inn informasjon om fakturanummer og/eller medlemsnummer.