Salgs- og leveringsbetingelser


Ekspedering av ordre

Når selgeren har mottatt kjøpers bestilling, skal selger uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende ordrebekreftelse til kjøperen. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med oss så snart som mulig, helst på telefon 22 97 97 00. Les utfyllende informasjon om våre regler på rutiner for retur av varer.

Leveranse

Vanligvis vil våre fysiske varer sendes fra oss innen tre virkedager etter at ordren er mottatt. Dersom en vare viser seg å ikke være på lager, vil vi kontakte deg via epost eller telefon.

Frakt

Frakt på 135,- (takst 2023)  kommer i tillegg på våre bøker. Totalprisen vises i nettsidens handlekurv før kjøpet gjennomføres. Ved behov sendes enkeltordrer i flere kolli. Dette gjelder større forsendelser, eksempelvis ved levering av mange bøker.

Personopplysninger

Skattebetalerforeningen behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til personer og bedrifter vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register. Les utfyllende informasjon om hvordan vi opprettholder personvernreglene på vår side for personvernpolicy.

Kortinformasjon

Når du handler hos Skattebetalerforeningen blir betalingen behandlet av Nets/Teller, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

Betaling

Bøker kan betales med kort i netthandelen eller leveres med faktura. Faktura ettersendes for kurs og nettkurs. Betaling for medlemskap må registreres før det gis tilgang til medlemsfordeler. Dette betales med bankkort via nettsiden eller tilsendt faktura.

Vi anbefaler våre medlemmer og forbindelser, å ta i bruk eFaktura, Vipps Regning, eller epost faktura (PDF). Ønsker du PAPIR faktura, tilkommer det et gebyr per post levert faktura.

eFaktura
Med eFaktura mottar du fakturaen i nettbanken din.

Slik registrerer du en eFaktura-avtale:
1. Du kan takke ja i nettbanken neste gang du betaler en regning.
2. Du kan logge deg inn i nettbanken nå og inngå eFaktura-avtale fra menyen. Din eFaktura-referanse
må oppgis – du finner den på regningen.

Les mer om eFaktura her.

Vipps Regning
Faktura sendes til din Vipps-app og kan betales med en gang, uten kid og kontonummer. Du har full oversikt over hva, når og til hvem du har betalt.

For at du skal motta regninger i Vipps må du ha lagt til en konto for å betale i Vipps, og du må ha takket ja til dette under dine innstillinger i Vipps-appen.

Slik gjør du det:
1. Når du oppretter profil i Vipps må du registrere deg med et kontonummer hvor du kan motta penger.
2. Vipps sjekker om kontonummeret du har oppgitt er registrert i ditt navn i offisielle registre
3. Dersom kontonummeret er registrert i ditt navn mottar du informasjon om at kontoen din er tilgjengelig som betalingskilde i Vipps
4. Ved å trykke OK, så er kontoen din tilgjengelig som betalingskilde i Vipps
5. Bekreft at du ønsker regninger via Vipps ved å «huke av» Betal regningene med Vipps, som du finner under din profil/innstillinger/betalingsvalg, i appen.

Les mer om Vipps Regning her.

Faktura på e-post
Det er mulig å få tilsendt faktura til eposten din som en PDF-fil. Du slipper fakturagebyr om du velger dette.

Papir-faktura
Fyll inn kontaktskjemaet og i tekstfeltet «Din melding», skriver du at du ønsker faktura tilsendt i posten.

Endringsmelding kan også formidles via e-post til post@skatt.no eller telefon – 22 97 97 00
– ved å oppgi ditt medlemsnummer er det enklere for oss å finne deg i systemet, og vi får gitt deg hjelp raskere!