Problemer med innlogging og nettkurs?

Stig Flesland

Rett før nyttår er det mange som tar våre nettkurs. Her følger en liten veiledning for hva som kan være feil dersom du ikke finner det du skal.

Jeg har kjøpt kurset, men finner det ikke under «Min side» på skatt.no?

For å få oversikt over dine nettkurs må du (inntil videre) logge inn på det nettkurset du har kjøpt. Dette finner du under Kurs. Her velger du «Innlogging» og logger på med epost og mobilnummer (dersom du har opprettet en bruker).

Jeg har kursabonnement, men prisen kommer opp. Må jeg betale dobbelt?

Du vil ikke bli fakturert dersom du har forhåndsbetalt eller har abonnement. Velg kjøp og gå videre.

Hvorfor får jeg ikke medlemspris? 

Du har ikke lagt inn medlemsnummer – og vi får dermed ikke registrert at du er medlem.

Jeg mottar ikke SMS med passord

Bruk mobilnummer med 8 siffer – uten landskode. La valget for land stå på norsk flagg dersom du har et norsk abonnement – uansett hvilket land du befinner deg i.

Videoavspillingen stopper opp

Dersom du benytter Internet Explorer (nettleseren med blå «e» som ikon) med Windows 7 og har avspillingsproblemer, er den raskeste måten å fikse det på å installere en moderne nettleser som Firefox eller Google Chrome. Vi har også opplevd at det kan være problemer å spille av via Citrix-løsninger.

Når kommer kursbeviset?

Kursbeviset skal bli automatisk sendt ut når du er ferdig med kurset, forutsatt at vi har mottatt og registrert din betaling. Dersom denne ikke er registrert kan det ta noen dager før beviset kommer på epost. Kursdato avhenger av når du er ferdig med kurset – ikke når du kjøper eller betaler.