Kontingenten sendes ut i desember: Bli med oss videre!

Stig Flesland Logo forhåndsbestilling av nettkurs

I løpet av desember sender vi ut fakturaer for neste års medlemskontingent til alle medlemmer i Skattebetalerforeningen.

Kontingenten for kalenderåret 2019 er 1.999 kroner for eksisterende bedriftsmedlemmer (2.499 det året man melder seg inn) – og 599 for eksisterende privatmedlemmer (699 det året man melder seg inn). Det vil si at dersom du vil ha en lav kontingent, er det gunstig å forbli medlem.

Dette får du som medlem

Du blir medlem i en forening som arbeider hele året for dine rettigheter som skattebetaler, uavhengig av din inntekt, alder eller kjønn.

Vi løfter saker av prinsipiell interesse både for personlige skattebetalere og bedrifter, og har vært pådriver for en rekke regelendringer i løpet av de 66 årene vi har eksistert.

Som privatmedlem har du 30 minutter juridisk bistand over telefon, mens våre bedriftsmedlemmer ikke har noen begrensninger på hvor ofte de kan ringe oss gjennom året eller hvor lenge de kan snakke med oss. Hvis du har spørsmål på vegne av kunder kan derfor et bedriftsmedlemskap være en svært god investering!

Dette hjelper vi deg med

Hva kan vi hjelpe deg med? Vi svarer daglig på spørsmål om skatt, avgifter, generasjonsskifter, sparing, pensjon, hvordan drive eget selskap, omorganiseringer, bolig med mer. Medlemskapet inkluderer bistand over telefon, men dersom du skulle ha behov for å møte oss eller få et skriftlig svar kan du også gjøre det – til en fornuftig pris.

Alle bedriftsmedlemmer får automatisk og gratis tilsendt Skattehåndboken, vår årlige bok om skatt og skattemeldingen. Hvis du som er privatmedlem vil ha den, betaler du kun for porto og ekspedisjon.

I løpet av året sender vi ut Skattebetaleren 5 ganger til alle medlemmer og abonnenter. På skatt.no finner du også et arkiv over tidligere utgivelser og hele årganger.

Bli medlem her

Betalingsalternativer

Vi sender våre faktura via Visma Autoinvoice, og selve utsendelsen av fakturaer skjer på følgende måte:

  • Alle som har avtale om eFaktura med oss, vil få fakturaen opp i nettbanken, og har du åpnet for å motta regninger via VIPPS, så får du også fakturaen dit. Du velger selv om du bekrefter betalingen via Nettbanken eller VIPPS, innbetalingen registreres kun en gang.
  • Har vi e-posten din, men ikke mobilnummeret, og du heller ikke har inngått en eFaktura-avtale med oss, vil du få fakturaen på e-post.
  • Har vi ikke noen av disse opplysningene, sender vi fakturaen med vanlig post.

Vi anbefaler våre medlemmer og forbindelser å ta i bruk eFaktura, Vipps Regning, eller epostfaktura (PDF). Ønsker du papirfaktura, tilkommer det et gebyr på kr 60,- per faktura.

eFaktura

Med eFaktura mottar du fakturaen i nettbanken din. Det er to enkle måter å inngå en eFaktura-avtale på:

  • Du kan takke ja i nettbanken neste gang du betaler en regning.
  • Du kan logge deg inn i nettbanken nå og inngå eFaktura-avtale fra menyen. Din eFaktura-referanse må oppgis – du finner den på regningen og er da KID eller kundenummer.

Vipps Regning

Med Vipps sendes fakturaen til Vipps-app og kan betales med en gang, uten kid og kontonummer. Du har full oversikt over hva, når og til hvem du har betalt.

For at du skal motta regninger i Vipps må du ha lagt til en konto for å betale i Vipps, og du må ha takket ja til dette under dine innstillinger i Vipps-appen.

Slik gjør du det:

  1. Når du oppretter profil i Vipps må du registrere deg med et kontonummer hvor du kan motta penger.
  2. Vipps sjekker om kontonummeret du har oppgitt er registrert i ditt navn i offisielle registre
  3. Dersom kontonummeret er registrert i ditt navn mottar du informasjon om at kontoen din er tilgjengelig som betalingskilde i Vipps
  4. Ved å trykke OK, så er kontoen din tilgjengelig som betalingskilde i Vipps
  5. Bekreft at du ønsker regninger via Vipps ved å «huke av» Betal regningene med Vipps, som du finner under din profil/innstillinger/betalingsvalg, i appen.